Nyt on kirpparishoppailu päässyt lähtemään niin lapasesta, että on täyslakon aika. Tänään viimeksi tuhlasin tunnin kirpparilla, jossa olisi ollut paljon kaikkea kivaa. Lopulta kuitenkin jätin kaiken hyllyyn todeten, etten nyt oikeasti tarvitse yhtä ainutta vaatekappaletta. Olen purkanut kai stressiäni kirppareilla ja perustellut sen itselleni sillä, että kaipasin puhkikuluneiden farkkujen ja kenkien tilalle uudet - eikä yhtään haittaisi vaikka löytäisin etsimäni mustan villakangastakin ja kevättakin... Nyt kun villakangastakki, kengät ja farkut on löydetty, on vähän vaikeaa enää keksiä perusteluja, miksi aina ohi kulkiessa piipahdan läheiselle kirpparille käymään. Tarpeellisten juttujen lisäksi tietysti on sattunut mukaan paljon tarpeetontakin. Jossain aikaisemmassa postauksessa (taitaa olla viime syyskuulta) pohdiskelin kirpparishoppailun eettisyyttä ja postaus pyörii syyttävästi mielessäni, kun hamstraan itselleni kaikkea pientä piristykseksi. Oikeastaan ainoa sääntö, josta luistan on se, että ostan tavaraa, jota en tarvitse, mutta sekin nyt on vaan tosi tyhmää.

Havahtumiseni johtuu osittain siitä, että tein juuri vaatekaapilleni perinteisen kevätsiivouksen; järjestin kaapin ja heitin SPR:n kirpparille vaatteet, joita en käytä. Vaikka syyskuussa yritin tehdä saman jutun ja olen siitä lähtien yrittänyt olla ostamatta mitään turhaa, vaatekaapista löytyi taas kolme muovikassillista vaatteita, joita en käytä! Mukana oli kahdet vanhat kengät ja talvitakki, mutta silti. Monet vaatteista oli vuoden kuluessa ostettu kirpputoreilta - sarjaa "tätähän mä voisin ehkä käyttää ja ku tää on niin halpaki!".

Kaapin kätköistä löytyi paljon kivoja vaatteita, joita en ole vähään aikaan käyttänyt. Nyt kun kaappi on järjestyksessä ja turhat vaatteet on karsittu pois, olen taas tosi tyytyväinen sen sisältöön. Olen löytänyt tässä parin viikon aikana taas useita kivoja vaateyhdistelmiä ja huomannut, että kaapista löytyy toimivat ratkaisut tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ja yleensä päälle päätyy kuintenkin ne samat ratkaisut, vaikka kaapissa olisikin jotain uutta: musta t-paita, neuletakki ja farkut/hame on mun joka-aamuinen pikaratkaisu.

Olen nyt kirpparilakossa toukokuun loppuun asti, josko saisin ajatteluni kuriin sen aikana. Suosittelen kaikille vaatekaapin kevätsiivousta!